Angrerett


Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet returneres til Spinn i originalemballasjen og i samme stand som du mottok den, varen være ny og ubrukt. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss.

 

Det er ikke returrett på custombestillinger (sykkel og bekledning) eller bestillingsvarer. 

 

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. (jf Angrerettloven § 6, punkt e)
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (Jf. Angrerettloven § 12 punkt a) Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

 

Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte (se side 2 av dette skjemaet). Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.
Melding om bruk av angreretten må gis til oss innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Du kan bruke dette skjemaet (returskjema). Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres.

 

Andre opplysninger

Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke. Internettadresse: www.forbrukerradet.no

 

Reklamasjon


I henhold til Norsk lovgivning må all reklamasjon meldes innen 14 dager fra mottagelse av varen.

Noen av produktene kan repareres lokalt, men i noen tilfeller må vi benytte oss av anledningen til å returnere produktet til produsent. Vi må da i disse tilfellene berope oss muligheten til å beholde produktet i en lengre periode.

Skulle varen ikke være mulig å reparere, vil vi i alle tilfeller levere nytt produkt i tilsvarende kvalitet.

Vi anbefaler at du bruker Posten sin Norgespakke når du sender varer i retur. Dette gir deg mulighet til å spore pakken i etterkant. Varer som blir sendt tilbake med andre metoder sendes på eget ansvar.

Retur som blir sendt tilbake med postoppkrav vil ikke bli hentet.


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.