TREK RAIL 7
Rail 7 er en elektrisk terrengsykkel med lang vandring bygget for å dra på i krevende terreng. Den byr på den samme førsteklasses stiteknologien som våre analoge stisykler, oppgradert gaffel, drivverk, batteri med mer, samt et kraftig motorsystem fra Bosch som i praksis betyr at du har din egen skyss opp igjen.
Passer for deg hvis...
Du ser etter en el-terrengsykkel til stisykling som er designet for å takle det samme krevende terrenget som vanlige stisykler. Du vet allerede hvor morsom en el-terrengsykkel er i terrenget, og vil investere i bedre komponenter.
Teknologien du får
En røslig aluminiumsramme med 150 mm vandring bak som innkapsler et 625 Wh batteri, en 160 mm RockShox Domain RC-gaffel, en kraftig Bosch Performance Line CX-motor (250 W, 85 Nm) som gir bistand i opptil 25 km/t og en Purion-kontroller. Et presist, 1x12-delt Shimano Deore/XT-drivverk, senkepinne, kraftige 4-stempels Shimano-bremser som gir selvtillit utfor, og 29-tommers Bontrager Line Comp 30-hjul som allerede er helt slangeløsklare, med tetningsvæske og alt.
Det siste ord
Rail 7 har mengder med oppgraderte deler, inkludert drivverk, gaffel og hjul. Men det beste av alt er at den leveres med et langtrekkende Bosch-batteri – det betyr flere run og mer moro.
Hvorfor du elsker den
Bosch-motoren gir deg rikelig med kraft til å forsere bratte motbakker med nok effektivitet til at du kan fortsette å utforske hele dagen
Rail kjører like hardt som sine ikke-elektriske slektninger, pluss at den får deg rett opp til toppen av fjellet igjen – du trenger verken skyss eller heis.
Purion-kontrolleren har Walk Assist og en intelligent eMTB-modus som automatisk leverer riktig kraft basert på terrenget
Laget med den samme eksklusive rammeteknologien som Remedy og Slash, som justerbar Mino Link-geometri, Straight Shot-underrør for ekstra stivhet, og Active Braking Pivot (ABP)
Treks Removable Integrated Battery (RIB) ser bra ut og er veldig brukervennlig: Det beskytter batteriet og skjuler det helt i rammen, gjør det enkelt å ta ut batteriet uten verktøy, og tillater montering av flaskeholder.
Spesifikasjoner:
- Ramme: Alpha Platinum Aluminum, Removable Integrated Battery (RIB), konisk styrerør, Control Freak innvendig vaierføring, magnesium vippeledd, Motor Armor, Mino Link, ABP, Boost148, 12mm gjennomgående aksel 150 mm vandring
- Gaffel: RockShox Domain RC, DebonAir fjær, Motion Control RC demper, optimalisert for eMTB, konisk kronerør, 42 mm offset, Boost110, 15 mm Maxle Stealth, 160 mm vandring
- Demper: RockShox Deluxe Select+, 230x57,5mm
- Motor: Bosch Performance Line CX, 250 Watt, 85Nm, magnesiumkropp, 25 km.t. maks assistanse
- Batteri: Bosch PowerTube 625
- Display: Bosch Purion
- Lader: Bosch standard 4A (220-240V)
- Fornav: Bontrager aluminium, forseglet kulelager, 6-skruers, Boost110, 15 mm gjennomgående aksel
- Baknav: Bontrager aluminium, forseglet kulelager, 6-skruers, Rapid Drive 108, Shimano MicroSpline-boss, Boost148, 12 mm gjennomgående aksel
- Felg: Bontrager Line Comp 30, Tubeless Ready, 28-gaats, Presta-ventiel
- Dekk: Bontrager XR5 Team Issue, Tubeless Ready, aramidvulst, 120 tpi, 29 x 2,50"
- Girvelgere: Shimano SLX M7100, 12-delt
- Bakgir: Shimano XT M8100, lang girarm
- Krank: E*thirteen E*spec Plus, 34t, 165mm lengde
- Kassett: Shimano Deore M6100, 10-51, 12-delt
- Kjede: Shimano Deore M6100
- Pedaler: VP-536 nylonplattform
- Bremser: Shimano 4-stempels hydraulisk skivebrems, M6100 hendel, M6120 kaliper
- Sete: Bontrager Arvada, stålskinner, 138 mm bredde
- Setepinne: TranzX JD-YSP18, 100-150 mm vandring, innvendig vaierføring, 31,6 mm
- Stem: Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 grader, 50 mm lengde
- Styre: Bontrager Rhythm Comp, aluminium, 31,8 mm, 15 mm oppsving, 780 mm bredde
- Holker: Bontrager XR Trail Comp, låseklemmer i nylon
Denne sykkelen har en øvre total vektgrense (sykkel, syklist og last) på 136 kg.
Størrelser:
- S: 153 - 166,5cm
- M: 161 - 175cm
- L: 174 - 188cm
- XL: 186 - 196cm